уторак, фебруар 02, 2010

Herman Hesse - Sidarta

Citati: 

  • Tvoja dusa je vasceli svet
  • Sidarta je pred sobom imao samo jedan jedini cilj: Da u njemu bude sve prazno, bez zedji, bez zelja, bez snova, bez radosti i tuge. Da odumre i da vise ne bude JA(ego), da opustela srca nadje mir, da u mislima, u nebicu, bude otvoren cudima - to je bio njegov cilj. 
  • Kada budem sve savladao i umro, kad se svaka pozuda i nagon u mom srcu stisaju, razbudice se ono poslednje, najdublja nit, ono sto vise nije JA vec velika tajna.
  • Potrebno je dosta vremena da covek nauci da se nista ne moze nauciti.
  • Postoji samo jedno znanje, a ono je svuda. To je Atman, to je u meni, u tebi i u svakom bicu. Znanje nema goreg neprijatelja od hteti-znati, od ucenja.
  • Mi trazimo izbavljenje od svog JA.
  • Covek treba da duboko utone u misli, do dna osecanja, sve donde gde pocivaju uzroci jer je sagledavanje uzroka sustina razmisljanja i jedino se tim putem osecanja pretvaraju u saznanje, ne isceznu vec postaju stvarna i pocinju da zrace iz sebe ono sto je u njima.
  • Smisao i sustina se nisu nalazili negde iza tih pojava(Hesse misli na prirodu i prirodne pojave, svu materiju), oni su bili u njima, u svemu.
  • Svi su blagodareni, iako njima samima treba blagodariti. Svi su pokorni, svi zele da budu prijatelji, da slusaju, a da malo misle. Ljudi su deca.
  • Ljubav se moze isprositi, kupiti, dobiti na poklon, naci na ulici ali se ne moze silom oteti.
  • U trenutku u kom sam doneo ovu odluku znao sam i to da cu je ostvariti. Moj cilj me privlaci, on ne dopusta da mi u dusu prodre bilo sta sto bi bilo suprotno mom cilju. To je ono sto sam naucio kod samana. Svako moze da "baca cini", svako moze da postigne cilj ako ume da misli, ako ume da ceka, ako ume da posti.
  • Ljubavnici ne smeju da se razilaze, a da se jedno drugom ne dive, a da oboje nisu podjednako i pobedjeni i pobednici.
  • Ljudi naseg soja kanda ne mogu da vole. To mogu ljudi detinjeg uma, u tome je njihova tajna.
  • Sladostrast i smrt su srodne.
  • Dobro je da covek sam iskusi sve sto treba da zna.
  • Vestina slusanja se sastoji od toga da treba slusati smirena srca, strpljive, otvorene duse, bez strasti, bez zelje, bez suda i misljenja.
  • Vreme ne postoji.
  • Nista nije bilo, nista nece biti, sve jeste, sve ima svoje bitisanje i sadasnjost.
  • U zivotu obicnog, detinjeg coveka preovladaju zelje, nagoni, a ne misli i saznanja. Ljudi radi njih zive, stvaraju neizmerna cuda, putuju, vode ratove, neizmerno pate, neizmerno trpe.
  • Otkriti svoju ranu dobrom slusaocu je isto kao i kupati se u reci dok se rana ne rashladi i sjedini sa rekom.
  • Kada neko trazi, lako se moze dogoditi da mu oko vidi samo ono sto trazi, da nije u stranju bilo sta da nadje, da primi u sebe, jer misli samo na ono za cim traga, imajuci svoj cilj, opsednut je tim ciljem. Traziti znaci imati cilj.
  • Saznanje se moze saopstiti ali ne i mudrost.
  • Suprotnost svake istine je takodje istina.
  • Nikada jedan covek, ili jedno delo nisu potpuno sansara ili potpuno nirvana, nikad jedan covek nije sasvim svetac ili sasvim gresnik. Tako nam se cini jer smo podlozni varci da je vreme nesto stvarno. Svet je u svakom trenutku savrsen, svi gresi vec nose u sebi oprostaj, sva mala deca vec nose u sebi starce, sva odojcad smrt, svi samrtnici vecan zivot.

0 коментара:

Постави коментар